ОБЩИ УСЛОВИЯ NUTRIDOME

ОБЩИ УСЛОВИЯ NUTRIDOME
1. ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ
1.1 Онлайн магазин, достъпен на адрес http://nutridome.bg/ се управлява от Abriga Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością [Abriga дружество с ограничена отговорност] със седалище: ул.
Staromiejska 8/12, 26-600 Радом [с латинска азбука: ul. Staromiejska 8/12, 26-600 Radom], Полша, регистрирано в Регистъра на предприемачите на Национален съдебен регистър от Районен съд Люблин-Изток в Люблин [на полски език: Rejestr Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie], със седалище в Швидник [на послки език: Świdnik], VI Икономическо отделение, номер по Национален съдебен регистър [на полски език: KRS] 0000700689, данъчен номер [на полски език: NIP] 5272825059, статистически номер [на полски език: REGON] 368588548, дружествен капитан 100 000,00 полски злоти [PLN] платен изцяло, наричано по-долу магазин или онлайн магазин.
1.2 Тези общи условия са насочени към клиентите на магазина. Продажбата на онлайн магазина се извършва въз основава на тези общи условия, с които всеки клиент е длъжен да се запознае преди да направи поръчка. Правенето на поръчка в онлайн магазина е равносилно с приемането на настоящите общи условия.
1.3 Продавачът информира, че клиентът може да се свърже с продавача по следния начин: a) като изпраща кореспонденция на адрес: Expandeco – Nutridome, ул. Армейска №17, 6003 Стара Загора, България,
b) чрез електронна поща на и-мейл адрес: contact@nutridome.bg,
c) по телефон на номер: +35924930204, инфолинията работи от понеделник до петък, 8-16 часа (цена на разговор според тарифата на оператора).
1.4 Купувачът приемайки общите условия се съгласява с издаване и изпращане на електронна фактура и, ако е необходимо коригираща фактура, на посочения в поръчката и-мейл адрес. Ако не изразите съгласие или оттеглите съгласието за получаване на фактурата по електронен път, моля свържете се с нас на следния и-мейл адрес: contact@nutridome.bg Като същевременно подавате адрес за кореспонденция, на който желаете да получите документ, потвърждаващ покупката, на хартиен носител.
1.5 Изпращане на фактура или коригираща фактура на посочения и-мейл адрес е равносилно на потвърждение за нейното получаване, а липсата на възражения относно нейната
основателност, е равносилно на потвърждение на условията на транзакцията.
1.6 Продавачът гарантира защита на личните данни. Продавачът информира, че предоставени от клиента лични данни ще бъдат обект на защита срещу достъп на неупълномощени лица.
Личните данни, предоставени въз основа на съгласието на клиента, се събират с цели, предвидени в даденото съгласие. Всеки клиент има право на достъп до личните си данни, тяхното редактиране или изтриване.
1.7 Когато изброените по-долу термини се използват в общите условия, те трябва да се тълкуват по следния начин:
a) купувач/клиент – потребител на магазин, който е физическо лице навършило 18 годишна възраст или правно лице или организационно звено, което няма правосубектност, на което специалните разпоредби дават правоспособност, което ползва онлайн магазин, особено, което въз основа на правила, определени в настоящия правилник, прави поръчка,
b) продавач - Abriga Sp. z o.o. [Abriga ООД]; продавачът е предприемач, който при сключване и изпълнение на договор за продажба, действа в рамките на стопанската си дейност, c) форма за поръчка - интерактивен формуляр, достъпен в онлайн магазин, който позволява да се правят поръчки, особено чрез добавяне на стоки до електронната кошница и определяне на условията на договора за продажба, включително начина на доставка и плащане, d) акаунт - означен с индивидуално име (логин) и парола избрана от клиента, набор от ресурси в телеинформационната система на продавача, в който се събират данни, предоставени от клиента и информации за направени от него поръчки в онлайн магазин,
e) бюлетин - услуга, която се състои от изпращане на клиенти чрез електронна поща, с тяхното съгласие, на информации за магазина, информации за стоките, нови продукти и промоции, f) стока - движима вещ, налична в онлайн магазин, която е предмет на договор за продажба срещу заплащане на цената,
g) поръчка – изпратено до продавача волеизявление на купувача, изразяващо пряка воля за сключване на договор за продажба на стока от разстояние, чрез онлайн магазин, определяща стоки, които клиентът възнамерява да купи и тяхното количество, както и данни на клиента, необходими за сключване и изпълнение на договор за продажба. Приемане на поръчка от продавача означава сключване на договор за продажба.
1.8 Онлайн магазинът си запазва правото да промени общите условия изцяло или някои от неговите части по всяко време без предупреждение. Клиентът не е обвързан от разпоредбите на общите условия, променени след направената от него поръчка.
1.9 Онлайн магазин Nutridome не извършва продажби на едро нито продажби, предназначени за лица или субекти, които купуват стоки за по-нататъшна продажба с цел печалба. В случай, че такава препродажба бъде открита, клиентът може да бъде лишен от възможността да прави поръчки.
1.10 Магазинът информира, че всякакви възникнали спорове, се старае да разрешава по взаимно съгласие. Органът за извънсъдебното производство при спорове или за разглеждане на рекламации на клиенти, е Комисията за защита на потребителите на Република България.
https://kzp.bg/ .
1.11 Освен това продавачът информира, че на адрес https://ec.europa.eu/consumers/odr има платформа за разрешаване на спорове по електронен път ODR – ODR Платформа, която представлява достъпна точка за потребителите и предприемачите, които се стремят извънсъдебно да разрешават споровете свързани със стоки или услуги, закупени през Интернет.
1.12 Купувачът се съгласява да се ползват средства за комуникация от разстояние при сключване на договор за покупка.
1.13 Никоя от разпоредбите на настоящите общи условия не изключва нито не ограничава правата на клиента произтичащи от приложимото право.
1.14 Договори за продажба по настоящите общи условия са изготвени на български език.
2. ПОРЪЧКИ
2.1 Онлайн магазина продава стоки от разстояние. Магазинът е отворен 24 часа на ден, 365 дни в годината. Следователно поръчките могат да се правят 24 часа на ден.
2.2 За продажба се предлагат нови стоки без физически нито правни повреди. Информация за цената на стоката, за нейните характеристики, качеството и за важни характеристики на стоката, са достъпни в интернет сайта на магазина и се намират до предлаганата стока.
2.3 Всичките стоки са физически налични в склада, а тяхната наличност се актуализира всеки ден. Информацията за наличността може да бъде променена без предупреждаване.
2.4 Поръчката на стоките се прави чрез правилното попълване на форма за поръчка достъпна в интернет сайта на магазина. Можете да направите поръчка и като се свържете с продавача по електронен път, и-мейл адрес: contact@nutridome.bg. След правене на поръчка, купувачът получава потвърждение по електронна поща, на посочения и-мейл адрес, с информация за нейното приемане. Продавачът не носи отговорност за неполучаване на и-мейл съобщението поради технически причини, за които той не е виновен.
2.5 Поръчките могат да бъдат направени от регистрирани лица, които имат акаунт в магазина, или лица, които предоставят всички необходими за обработката на сделката данни.
2.6 Акаунт в онлайн магазин
За да създадете безплатен акаунт в нашия уебсайт, трябва да бъдете пълнолетни, да подадете валиден и-мейл адрес с цел удостоверяване, и необходимите идентификационни данни. При регистриране и при поръчване на стоката, купувачът е длъжен да подаде коректно и вярно всички данни; Купувачът е длъжен да актуализира данни, предоставени в потребителския акаунт в случай на промяната им. Данни, предоставени от купувача в потребителския акаунт и по време на правене на поръчката продавачът счита за правилни.
Ако решите да създадете акаунт, ще Ви гарантираме персонализиран обхват на услугите: a) управление и проследяване на поръчките,
b) модифициране на личните данни,
c) бюлетин с най-новите тенденции и ексклузивни оферти Nutridome,
d) писане на отзиви за продукти.
Личните данни, предоставени при създаване на акаунт или после при ползване на нашите продукти, са предназначени за Abriga Sp. z o.o. [Abriga ООД].
2.7 Всяка поръчка, направена от клиента се потвърждава с и-мейл съобщение с информация за нейното получаване.
2.8 Магазинът си запазва правото да спре изпълнението на поръчката в случай когато поръчката няма пълни данни, необходими за нейното изпълнение или когато тези данни не са правилни.
Магазинът ще се свърже по телефона или по и-мейл с цел установяване или попълване на необходимите данни. Ако не се установи контакт, 7 дена от датата на подаване на поръчката, магазинът има право да анулира поръчката и да върне платените от клиента пари за покупките.
2.9 Магазинът си запазва правото да анулира поръчката ако пълната стойност на поръчката не бъде предварително платена в седемдневен срок от датата на правене на поръчката. В такъв случай магазинът ще върне на клиента платените пари.
3. ИЗПРАЩАНЕ И ДОСТАВКА
3.1 Магазинът обработва поръчката в рамките на 3-5 работни дни смятани:
- от момента на подаване на поръчката, в случай на поръчки с наложен платеж, - от момента на плащане на пари от купувача, в случай на предварително заплатени поръчки.
Реализирането на поръчката означава предаването на готова пратка на куриерската фирма.
Клиентът ще бъде информиран за подаването на пратката до куриерска фирма по и-мейл като получава номер на товарителницата.
3.2 В случай на затруднения при реализирането на поръчката клиентът ще бъде информиран за това незабавно.
3.3 Разходите за доставката се подават всеки път при обобщението на поръчката. Доставките се извършват чрез куриерски фирми.
4.ЦЕНИ И НАМАЛЕНИЯ
4.1 Всички цени са в български левове (BGN). До цялостното описание на стоката има цена бруто, която включва приложимата ставка ДДС. Цената, посочена до всяка стока е обвързваща в момента на правене на поръчката. Цените не включват разходи по доставка, ще се начисляват отделно.
4.2 Магазинът си запазва правото да сменя на цени на стоките, които се предлагат в офертата, да въвежда нови стоки в офертата, да инициира и отменя промоционални акции на уебсайта на магазина или да въвежда промени в тях. Поради тази причина продавачът препоръчва на клиентите редовно да проверяват информациите на интернет сайта.
4.3 В случай на стоки, обхванати от промоция или стоки, маркирани като „разпродажба”, редът по който се правят поръчките, се определя от реда, по който поръчките, съдържащи коректни данни, се подават в електронната система за продажба. Количеството промоционални или намалени стоки може да бъде ограничено. Промоциите и разпродажбите също така могат да бъдат ограничени във времето.
4.4 Промоции, специални оферти, отстъпки и намаления, предлагани в магазина, не се комбинират.
4.5 Клиентът не може да иска възстановяване на разликата между стандартната и промоционалната цена, ако е направил поръчка преди или след периода, в който е била валидна промоцията.
4.6 Всички информации за продуктите, включително и техни цени, които се намират на интернет сайта или в други информационни материали, представляват единствено покана за сключване на договор и не представляват оферта по смисъла на приложимите разпоредби.
4.7 Продавачът информира, че може да провежда промоционални акции, свързани със стоката с кратък срок на годност, информация за срока на годност ще бъде предоставена на листа на продукта. На рекламация не подлежат стоки поради кратък срок на годност, но достатъчен към момента на сключване на договор за пълноценното използване на стоката в съответствие с инструкциите на производителя, за което продавачът е уведомил купувача при правене на поръчката.
5. РЕКЛАМАЦИИ НА СТОКИТЕ
5.1 Клиентът има право да направи рекламация поради несъответствие на стоката спрямо договора/поръчката, ако това несъответствие с договор за продажба бъде установено след доставката. Клиентът, направил рекламация на стоката, може да иска възстановяване на заплатената сума, замяна на стоката с друга, която съответства на договора стока или приспадане на цената.
5.2 Ние незабавно ще вземем решение относно Вашата рекламация. Продавачът ще отговори на подадената рекламация в срок до 14 дни от датата на подаване на рекламацията.
5.3 Продавачът поема разходите, свързани с подадената рекламация, включително с връщането на дефектната стока, както и продавачът за своя сметка ще отстрани дефекта, включително м.
др. ще достави на клиента стока, която отговаря на договора / поръчката.
6. РЕКЛАМАЦИИ, СВЪРЗАНИ С ДОСТАВКАТА
6.1 Клиентът трябва да провери състоянието на пратката преди да потвърди получаването, особено да оцени дали пратката няма повреди или щети и клиентът трябва да провери съдържанието на пратката незабавно след нейното отваряне. Ако клиентът установи, че по време на превоза е настъпила щета или повреда на пратката, има възможност:
- да не приеме пратката от куриерската фирма, като в същото време попълва протокол за щета, - да приеме пратката и да заяви за появата на нередности (рекламация) до куриерската фирма в максимален срок 7 дена от датата на получаване на пратката,
- да приеме пратката и да заяви появата на нередности (рекламация) на продавача в максимален срок 7 дена от датата на получаване на пратката, в този случай продавачът подава рекламация в куриерската фирма. Клиентът може да заяви рекламация до продавача по избрания от себе си начин, съответно точка 7.2. от общите условия.
6.2 Ако рекламацията се отнася до повредена пратка или повредени стоки, поради причини, възникнали по време на транспорта, необходимо е клиентът да предостави на продавача протокол за щетите от фирма доставчик заедно с фото-документация, показваща щети от външната страна на пратката, от вътрешната страна на пратката, повредените стоки и снимка на етикета. Това представлява основание за разглеждане на рекламацията.
7. ДРУГИ ПРАВИЛА ЗА ПОДАВАНЕ НА РЕКЛАМАЦИЯ
7.1 Продавачът приема заявки и рекламации и предоставя информации за стоките устно, писмено или чрез електронна поща и електронна форма, достъпна в онлайн магазина. Данните за контакт са посочени в точка 7.2.
7.2 Купувачът за да подаде рекламация подава на продавача изрично волеизявление, като се свързва с него по избрания начин, посочен по-долу:
a) по електронна поща на и-мейл адрес: returns@nutridome.bg или
б) писмено на адрес за кореспонденция: Expandeco – Nutridome, ул. Армейска №17, 6003 Стара Загора, България.
Освен това купувачът е длъжен да достави на продавача четливо попълнена форма за връщане на горепосочения електронен адрес или адрес за кореспонденция. Формата за връщане е налична на линк https://static.nutridome.pl/pdf/returns-bg.pdf.
7.3 С цел идентифициране и разглеждане на рекламацията, клиентът е длъжен да предаде или приложи следните данни: име и фамилия, адрес, и-мейл адрес, телефонен номер за контакт, предмет на рекламацията и номер на поръчката с посочване на искане, всички обстоятелства обосноваващи рекламацията, дата за установяване на дефекта и снимки, потвърждаващи повреждане на стоката. Освен това, когато рекламацията се подава въз основа на точка 6 от общите условия - протокола за щетата.
7.4 Продавачът въз основа на предоставени от клиента информации, всеки път взема решение дали клиентът е длъжен да върне на продавача дефектната стока. Освен ако общоприложимите разпоредби не предвиждат друго, ако клиентът не върне продукта, продавачът няма да може да разгледа рекламацията.
7.5 Пратката с връщаната стока трябва да бъде защитена по начин предотвратяващ появата на щети по време на транспорта.
7.6 Продавачът информира, че субективни усещания относно неговите индивидуални предпочитания (напр. миризма, цвят на червилото или цвят на фондьотена не харесват на купувача) не означават, че стоката е дефектна или, че не съответства на договора.
7.7 Информираме, че индивидуална свръхчувствителност или алергична реакция на доставения продукт не представлява основание за приемане, че стоката е дефектна. Също така дефекти на подаръците и други безплатни услуги, които не са обхванати от поръчката, не представляват основание за приемане, че стоката е дефектна.
7.8 Ние разбираме, че снимките на продуктите играят ключова роля в процеса на купуване, поради което продавачът обръща най-голямо внимание на снимките на продукти, публикувани в онлайн магазина. Уведомяваме Ви обаче, че снимките на продуктите са единствено с илюстративна цел, възможно е действителния вид на продукта да се различава малко от това, което виждате в сайта на онлайн магазина.
7.9 След като подаде рекламация, клиентът получава подробни информации за следващи стъпки.
7.10 Разглеждане от продавача на рекламацията е възможно само когато клиентът отговаря на всички изисквания, посочени в общите условия.
7.11 Потвърждението за подаване на рекламация и отговорът на рекламацията може да бъде направен в същата форма, в която е подадена заявката. Възстановяването на парите ще бъде направено на клиента по същия начин на плащане, който е използвал клиента за плащане на поръчката (по номер на банковата сметка или по номер на банковата сметка подадена във формата за връщане - в случай на наложен платеж или чрез платежна платформа).
8. ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА
8.1 Продавачът информира, че потребителят (по смисъла на приложимите законови разпоредби) има право да се откаже от договор за продажба на стока, сключен в онлайн магазин в срок от 14 дена, без да посочва причини за това. Процедурата е подробно описана в условията за отказ от договора.
8.2 Крайния срок за отказ от договора изтича след 14 дни от датата, на която правоимащото лице е придобило закупените стоки или на която третото лице, различно от превозвача и посочено от правоимащото лице, е придобило закупената стока. При договор за продажба на много стоки, които се доставят поотделно, по партиди или на части, срокът за отказ от договора изтича след 14 дни от датата, на която правоимащото лице е придобило последната от стоките, партиди или части, или на която третото лице, различно от превозвача и посочено от правоимащото лице, е придобило последната стока, партида или част.
8.3 За да се възползва от правото за отказ от договора, потребителят трябва да информира продавача за неговия отказ от договора под формата на недвусмислена декларация, като се свързва с продавача по следния начин:
a) по електронна поща на и-мейл адрес: returns@nutridome.bg или
б) писмено на адрес за кореспонденция: Expandeco – Nutridome, ул. Армейска №17, 6003 Стара Загора, България.
Купувачът може да ползва форма за отказ от договор, достъпна на линк:
https://static.nutridome.pl/pdf/returns-bg.pdf, но това не е негово задължение.
За да се спази срока за отказ от договора, стига да се изпрати декларация за отказ от договора преди да е изтекъл срока за отказ от договора.
8.4 В случай на отказ от договора, потребителят връща на продавача стоката без излишно забавяне, не по-късно от 14 дена от самото отказване от договора. Потребителят връща стоката за своя сметка, което не подлежи на възстановяване. Цената на услугата е обичайната цена за доставка според тарифата на превозвач, избран от купувача. Стоката трябва да бъде неповредена, неизползвана. Връщаната стока трябва да се изпрати на адреса на продавача: Expandeco – Nutridome, ул. Армейска №17, 6003 Стара Загора, България.
8.5 В случай на отказ от договора продавачът ще върне на потребителя незабавно, не по-късно от 14 дена от дата, на която продавачът е получил декларация за отказ от договора, всички получени от потребителя плащания, включително цена на доставка (с изключение на допълнителни разходи, възникнали в резултат на това, че купувачът е избрал метод на доставка, различен от най-евтиния стандартен начин на доставка, предлаган от продавача). Парите ще бъдат възстановени по същия начин, по който беше извършено плащането за поръчката, освен ако продавачът и купувачът не уточнят друго. Това в никакъв случай няма да доведе до допълнителни разходи за купувача.
Ако купувачът се откаже от договора за покупка, продавачът не е длъжен да върне получените средства на купувача, преди купувачът да му върне стоката или преди да докаже, че я е изпратил на продавача, в зависимост от това, кое ще стане по-рано.
8.6 Купувачът няма право да се откаже от договора, в случаи посочени от общоприложимите разпоредби, особено в случай на продажба, при която предмет на услугата е стока, доставена в запечатана опаковка, която след отварянето на опаковката не може да бъде върната, поради защитата на здравето или хигиенични причини, ако опаковката беше отворена след доставката.
9. МЕТОДИ НА ПЛАЩАНЕ
9.1 Клиентът може да избере следните начини на плащане за поръчаните стоки:
a) плащане при получаването на стоката (наложен платеж) - обработката на поръчката започва след приключване на процеса за поръчване,
b) авансово плащане (предплащане) чрез една от системите за плащане, приети от магазина, банков превод, електронен превод; обработката на поръчката започва след получаването от магазина на потвърждение за коректно изпълнение на операция от платежния оператор, в случай на банков превод - след превеждане на плащането по банковата сметка на магазина, c) плащане с карта - магазинът приема карти Visa и MasterCard; информация за приемането на поръчката ще бъде изпратена на клиента по и-мейл.
9.2 Сетълменти на транзакции с карти и електронни преводи се извършват на уебсайтовете на компании, които посредничат при онлайн платежни транзакции.
10. ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ПЛАЩАНИЯТА И НАДВНЕСЕНОТО ПЛАЩАНЕ
10.1 Ако възникнат обстоятелства, които задължават магазина да възстанови платените от клиента на магазина суми, това възстановяване се извършва максималмно в рамките на 14 дена и по същия начин на плащане, който е избрал клиентът по време на правене на поръчката.
10.2 Магазинът си запазва правото да провери самоличността на клиента, който подава заявка за връщане. Магазинът не носи отговорност за неизвършване на възстановяването на суми или неговото забавяне на връщането, ако клиентът, въпреки, молба, изпратена му на е-мейл адрес, не посочи банкова сметка, на която да бъде извършено връщането или ако не предостави на магазина всички данни, необходими за извършване на плащането.
10.3 Магазинът не носи отговорност за неизвършване на възстановяването на суми или забавянето на връщането, ако това се случи поради предоставяне от клиента на грешни лични данни или забавата (име, фамилия, адрес) или грешна банкова сметка.
10.4 Възстановяването за поръчаните продукти може да бъде изцяло или частично, в зависимост от обхвата на рекламацията.
10.5 Всичките връщания се извършват безкасово.
11. СИГУРНОСТ И ПОВЕРИТЕЛНОСТ НА ДАННИТЕ
11.1 Всичките лични данни се събират на доброволна основа и са предназначени само и единствено за фирмата Abriga Sp. z o.o. [Abriga ООД]. Те са ограничени до необходимия минимум и се използват единствено за идентифицирането на купувачите и за правилен ход на процес на обработката на поръчките. Всеки Клиент има право на достъп до своите данни, модифицирането им или изтриване, а също така и на всички правомощия, произтичащи от приложимото законодателство.
11.2 Личните данни са защитени в съответствие с приложимото в този обхват законодателство по начин, който предотвратява достъпа до тях на трети лица.
11.3 С цел предоставяне на услуги в обхват на обслужване на клиента, продавачът ще предава личните данни на субект: Expandeco – Nutridome, ул. Армейска №17, 6003 Стара Загора, България , регострирана в Търговския регистър с номер: 47 980 052, данъчен идентификационен номер [NIP]: 2024164835.
11.4 Ако клиентът изрази допълнително съгласие, личните данни ще бъдат обработвани от магазина за предвидени в съгласията цели, напр: с цел информиране на клиента за нови стоки, промоции и услуги, предоставяни от магазина.
11.5 Ако клиентът изрази допълнително съгласие, личните данни могат да бъдат предадени за обработка на друга, посочена в съгласието, фирма с цел получаване от магазина на информация за удовлетвореността на клиента от продукта или от обслужването в магазина.
11.6 Клиентите на магазина имат право за достъп до своите лични данни, да ги коригират и на ги изтрият.
12. БЮЛЕТИН
Бюлетинът е услуга, която се състои от периодично изпращане на информационен бюлетин и съобщения с маркетингов характер, на посочен от клиента и-мейл адрес. Клиентът може да даде съгласие за абонирането (бюлетин услуга) и във всеки момент да оттегли съгласието си.
Абонирането се извършва автоматично, след избор на подходяща опция във форма за регистрация или в раздел „Твоят акаунт”. Абонирането е доброволно и безплатно. Клиентът може да се откаже от него във всеки момент.
Личните данни на клиента се обработват:
- с цел изпращане на бюлетин – правна основа за обработването е необходимост за обработване за изпълнение на договора (чл. 6 ал. 1 буква b) от Закона за защита на личните данни), - в случай на насочване към клиента на маркетингово съдържание в рамките бюлетин – правна основа за обработването, включително профилирането, е основан интерес на продавача (чл. 6 ал. 1буква f) от Закона за защита на личните данни), във връзка с даденото съгласие за получаване на бюлетин,
- с аналитични и статистически цели – правна основа за обработката е основан интерес на продавача, (чл. 6 ал. 1 буква f) от Закона за защита на личните данни) състоящ се от извършване на анализ на активността на клиента в уебсайта, с цел усъвършенстване на използваните функционалности,
- с цел евентуално установяване или защита срещу исковете – правна основа за обработването е основан интерес на продавача (чл. 6 ал. 1 буква f) от Закона за защита на личните данни).
13. ПРИНЦИПИ ЗА ПОЛЗВАНЕ НА БИСКВИТКИТЕ
В съдържанието на принципи на политиката, използваме термина „бисквитки” за т.нар.
бисквитките и други подобни технологии, които бяха обхванати от Директивата за поверителност и електронна комуникация (ЕО).
13.1 Какво представляват бисквитите?
Cookie, тоест т.нар. бисквитки, това са малки файлове с данни, които браузъра оставя на компютъра или на друго оборудване на потребителя. Те улесняват на браузъра навигацията в уебсайта, но самите те не събират никакви информации, съхранявани в компютъра или във файловете. Записаните на устройството бисквитки могат да улеснят използването на браузъра, благодарение на по-доброто адаптиране на уебсайтовете към нуждите на потребителя. За да защити поверителността на потребителите, браузърът позволява достъп до интернет сайта на бисквитките, които вече са били получени от потребителя.
13.2 С каква цел използваме бисквитки?
Използваме бисквитки за да разберем по-добре начина, по който потребителите ползват съдържанието на нашите интернет сайтове, което ни позволява да адаптираме нашия уебсайт към техните индивидуални нужди и да подобрим комфорта на ползване на нашите уебсайтове.
Бисквитките запомнят вида на браузъра, който потребителя ползва, както и допълнителния софтуер на браузъра, инсталиран на даден компютър. Те също така запаметяват и преференции на потребителя, напр. езика и региона. Те се запазват като настройки на потребителя по подразбиране и ще бъдат използвани по време на следващото посещение на сайта. Въпросните бисквитки също така дават възможност за оценка на сайтове и попълване на формуляри с коментари.
13.3 Какви видове на бисквитите има?
13.3.1 Строго необходими бисквитки - това са бисквитки, които са необходими за движение в интернет сайтовете и за ползване на техните функции. Без тях няма да бъдат възможни услуги за регистриране или влизане. Този вид бисквитки не събира никакви информации за потребителя, които биха могли да бъдат използвани за маркетингови цели, нито не запаметяват посещавани места / сайтове.
13.3.2 Бисквитки подобряващи ефективността - това са бисквитки, които събират информации за начина по който потребителя използва интернет сайтовете (напр. най-често посещаваните сайтове). Те не събират информации, идентифициращи потребителя, а всички събрани данни са анонимни. Тяхната цел е да подобрят ефективността на интернет сайтовете.
13.3.3 Функционални бисквитки - това са бисквитки, които запаметяват избори на потребителя (напр. наименование на потребителя, езикови преференции) и позволяват сайтовете да се адаптират към нуждите на потребителя. Те се използват за запаметяване на промени, свързани с размера и вида на шрифта, а също така и други части от уебсайта, които потребителят може да адаптира към своите нужди. Те също така са необходими потребителят например да може да гледа филми или да оставя коментари в блога. Информации, които събират такива бисквитки, могат да бъдат запазени като анонимни и не могат да проследяват други сайтове, разглеждани от потребителя.
13.3.4 Бисквитки насочени към реклама - това са бисквитки, използвани за показване на реклами или съобщения, адаптирани към потребителя и неговите интереси. Случва се, че този вид бисквитки е свързан с други уебсайтове, като например социални мрежи.
13.3.5 Временни и постоянни бисквитки - четири горепосочени видове бисквитки се разделят на временни (сесийни бисквитки) и постоянни (постоянни бисквитки). Сесийни бисквитки събират информации за дейностите на потребителя единствено по време на дадена сесия. Такава сесия започва с отварянето на сайта и приключва с неговото затваряне, в резултат на което бисквитите се изтриват. Постоянни бисквитки са тези, които остават на устройството за определен период от време. Те се активират автоматично по време на преглеждане на даден интернет сайт.
13.4 Как да се блокират или изтрият бисквитите?
Ако потребителят реши, че не му отговаря ползването на бисквитките, лесно може да ги изтрие от папката на бисквитките на използвания браузър. Също така могат да се променят настройките на браузъра, за да блокира бисквитките или да изпраща предупреждение преди да ги запази.
Подробни информации по този въпрос ще намерите в меню на всеки браузър.
В случай на блокиране на бисквитките, ползване на нашият уебсайт е възможно, но някои функции могат да не работят правилно.
13.5 Въпроси
Всичките клиенти могат да разчитат на нашата помощ и сервиз. Всякакви въпроси, коментари, предложения, моля изпращайте на и-мейл адрес: contact@nutridome.bg.
Посочените по-горе правила са в сила от 19.08.2024 г.